dot
2012-09-23 I 11:14:27 I Allmänt

Hade dressyrträning på Dot i fredagsmorse vid 6 tiden innan Megan skulle till flygplatsen för att flyga till Melbourne för att göra en clinic. Dot var riktigt duktig, puss på hjärtat. Det hon har svårast för är fatta rätt galopp i vänster varv, hon är ju bara 4 så har inte varit riden så mycket. Hon vill gärna skjuta in bogen i vänster varvet så att hon kan fatta höger galopp i stället.
 
Megan visade i alla fall ett väldigt bra sätt att få henne i rätt galopp, istället för att göra flying change, vilket hon är duktig på hah.
 
Före träningen när jag skulle värma upp hade vi dock lite olika åsikter jag och dotti. Hon är väldigt speciell och har mycket konstiga ideer för sig, och i fredags så fick hon för sig att hon skulle bocka och snurra runt i ringar och go backwards. Det hela slutade med att hon snubblade över sig själv och tappade balansen och ramlade. Som tur var inte på mig. 
Så satt upp igen och då var hon sten cool. Inga konstigheter över huvudtaget.
Longerade Dotti igår med poles och så red jag dressyr på henne idag igen. Även denna gången hade hon lite speciella ideer för sig. Longerade henne lite innan jag skulle rida as always, och sen så satt jag upp och 3 minuter senare så låg hon på marken. Hon reste sig och slog över, hon är inte very clever alltid så haha, även denna gången hade jag tur att slippa få henne på mig. Däremot så var hela hästapållen ett stort dammoln haha. Så satt upp igen och även denna gången var hon sten cool igen. Hon är bra speciell mitt lilla hjärta haha. Det är inte sadeltvång eller någonting de är bara hennes konstiga ideer.

Kommentarer
Victoria Solås
2012-09-23 @ 21:45:02

Haha, älskar verkligen att du skriver med engelska ord ibland! Saknar dig skruuuutt!<3

Emelie
2012-10-04 @ 12:13:54

Vi vill ha mer uppdatering!!!! O.o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback