Vintertider
2014-08-13 I 15:56:03 I Allmänt

Sa sen sist jag skrev har tiden bara runnit ivag. Det har varit valdigt mycket att gora men har haft otroligt bra dagar.

I sondags var jag ivag och hoppade banhoppning pa en banhoppningsdag. Red 8 rundor med 7 felfria och en med 1 ner. Sa det var en valdigt bra dag! Normalt sett ar banhoppningen min svaga sida men jag kan ju ;) Valdigt stolt over min Wallace som hoppade helt kanon. Han debuterade I sina forsta 100 cm rundor, felfritt!!
 
Idag tog vi varsin hast och akte till monarto och XC skolade dem infor helgens tavlingar. Jag tog Wallace och han hade inte kunnat satta en fot fel. Skolade massvis med enstjarniga linjer pa honom och aven I vattnet med inhopp over smal arrowhead i vattnet sedan uthopp over stora vin tunnor och sen nedhopp vatten, 2 sprang upphopp, 2 sprang hack. Sa nojd med honom. For ett ar sedan stannade han 20 meter ifran en 40 cm stock eller hinder och bockade sa fort det var dags for galopp. Sa nu kan man antligen se hur mycket reslutat man har fatt och det ar bossen valdigt glad over!
 
Val hemma efter imorse hade jag 5 andra att rida och sen hade vi kiropraktorn for 6 hastar sa blev en lang dag. Normalt sett XC skolar vi hemma pa var bana men nar det narmar sig tavling blir det oftast att vi aker ivag och skolar nagon annan stans sa dem far se nyheter haha!
 
Sa sedan sist har jag nu fatt en egen hast skotare sa jag rider i stort sett fran 730 - 16 varje dag. Klagar verkligen inte! Forsoker hinna med minst 7 varje dag.
 
Har fatt lite nya hastar nu i veckan ocksa sa det ar ju alltid roligt. Mitt team bestar nu utav Uno, fyra arigt sto som jag ridit in och utbildat sjalv. Wallace, 8 ar som jag har the ride on. Var hingst tills forra aret men nu valack. Harry, unghast som ar helt otroligt, kommer bli nagot speciellt!! Luke, en enorm 4 aring som jag utbildar och ska tavla men saljas. Sedan ar dar 3 nyheter fran denna veckan, Zink, 3 arig hingst som jag utbildar och ska tavla. Buck, 3 arig valack som jag ska utbilda och tavla. Wobbs, samma som de foregaende tva. Och sen henry. Sa det ar ett bra got och stabilt team. Ska verkligen bli kul att borja jobba med dessa nya unghastarna. Har ridit dem 2 ganger denna vecka och de bara forbattrar sig hela tiden!

 Sa jg har ett eventfult ar framfor mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback