Snart slut pa ett andra ar
2014-04-22 I 14:05:52 I Allmänt

 
Hej alla dar hemma!

Har har jag verkligen inte skrivit pa lange. Har inte riktigt haft nagon motivation till att skriva har. Men jag kan val ge det ett forsook igen. Jag vet nagon som kommer bli glad over det I alla fall, min kara mamma..
 
Ar nu inne pa slutet utav mitt andra ar har nere I australien. Kan inte fatta det, tiden har bara flygit ivag. Kanns som att jag kom for bara nagra veckor sedan. Men icke.
 
Sedan sist jag skrev har en del hant.
 
1. Min underbara hast Possum som mina foraldrar hjalpte mig att kopa ar inte ute pa tavlingsbanorna over huvudtaget at the moment. Hon lever ett helt annat liv just nu. Ute I hagen, 24/7, utan tacke och ater gras! Hon ar namligen med fol!! Hall tummarna for att allt gar bra med det. Hon gjorde sin 45 dagars check med konstaterad draktighet for ett tag sen. Tror hon ar 3 manaders draktig just nu.
Detta hade jag ju aldrig trott eller planerat att hon redan skulle vara draktig. Men ibland gar allt inte riktigt som man tankt sig. Sist jag tavlade henne var I Melbourne I augusti 2013. Inte dar heller gick det vagen for varan del. Possum som ar kan for att vara lite crazy och vi har haft problem att hitta bett at for hon blir alldeles for stark blev lite val ivrig I slutet av banan och pa hinder nummer 13 som var en stor spets gjorde hon lite lufthopp innan och aven om hon ar valdigt kvick I benen sa kan jag saga att hur kvick som helst kan man inte vara. Hon slog I med bogen I spetsen och voltade och slog over. Som tur var inget allvarligt hande. Hon var snabbt upp och galopperade vidare 50 m innan hon forvanat stannade och kollade sig omkring. Jag fick vara I ambulansen ett tag for jag fick 500 kg rakt pa min handled men inget mer. Var valdigt stel och om I kroppen men blamarken har ingen dott utav.
Darefter nasta vecka gjorde hon sin basta hopp tavling nagonsin med 2 felfri 110. Hon var valdigt man utav att hoppa hogt over hindrena nu ;) Men sedan 2 dagar senare hittade vi henne I paddocken pa morgonen med blod over hela bakbenet och frambenet.  For att gora en lang historia kort, en tredje del av framhoven avsliten samt ett ca 5 cm djupt hack I back kotan. Veterinaren o hovslagaren trodde forst vi skulle vara tvugna att avliva henne direct men de sa att vi kunde ge henne 2 veckor I box och se hur det gick fran dar. Med behandligar och treatment 3 ganger om dagen. Thank god for equissage maste jag saga. Sa kom vet 2 veckor senare choked over hur bra det lakt. Fran att ga till att behove avliva till att det inte behovdes men att hon inte kunde ridas igen. Darefter blev det 5 manader boxvila/sjukhage. och jag kunde skritta henne igen! pa bute dock. Men fortfarande halt sa vi bestamde oss for att satta henne I fol. 8 Manader senare ar hon nu ohalt !! Vi vet inte hur det kommer utvecklas for hon har ingen pressure pa hoven just nu som det ar men nar hon haft sitt fol far vi satta igang henne igen och se hur det gar. Antingen haller det eller sa far hon helt enkelt vara avelsmarr!
 
2. Som tur ar har jag varldens basta boss. Nar poss blev skadad I stort sett gav hon mig en utav hennes hastar. Han ar min att tavla och rida sa lange jag vill ha honom. Hon bara kollade pa oss nar jag red honom en gang > han alskar dig. Jag tror du borde vara hans ryttare!
Otroligt glad blev jag for jag alskar den hasten. Kanns lite hemskt att saga det men det ar verkligen min nya chino. Kanske lite battre. Har varldens basta band till den hasten. Han ar en 7 arig irish sport horse som ar bred here. Han var hingst fram tills 9 manader sedan sa vi har en avkomma efter honom har och det finns en del interstate.
Jag ar sa otroligt glad och tacksam att jag har fatt the ride pa denna hasten. Oj vad jag tycker om honom. Det gar helt enkelt inte att forklara.
 
3. Sa aktuellt for tillfallet ar att vi haller pa att se ifall jag kan fa ett 4 ars sponsrat visa sa att jag kan stanna har langre. Alskar det verkligen har nere. Sa mycket jag har lart mig de senaste tva aren och utvecklats finns det Inga ord for. Inga pengar I hela varlden hade kunnat ge mig det. Hard work pays off. Lar mig fortfarande massvis varje dag. Och aven som person har jag utvecklats sa mycket !
Ar glad att jag verkligen ar uppskattad har ocksa, har varldens basta aus familj.
Kan verkligen inte ens tanka mig hur det skulle vara att flytta ifran detta. Det skulle vara sa tomt. Det ar verkligen det basta jobbet nagonsin. Jag ar sa otroligt glad att mina foraldrar har hjalpt mig dessa tva aren med allt mojligt som gjort att jag haft mojlighet att stanna har och aven att de gav mig mojligheten att kopa en hast har nere. Kandes valdigt tungt nar jag fick beskedet att hon inte kunde ridas igen nar dem betalat sa mycket pengar till mig efter att jag tjatat och tjatat over hur mycket jag ville ha denna hasten.. TACK SA MYCKET! LOVE U
 
Sa jaa det ar lite om vad som ar pa g osv just nu. Utover wall sa har jag a handful "egna" hastar vilka ar ; Fudge: 3 aring som jag ridit in och utbildat sjalv. Queenie: 3 aring som jag haller pa att rida in for tillfallet, hel syster till fudge. Travade forsta gangen under sadel idag :) Mink: Ny som jag précis borjat rida. En av tjejerna har har ridit in henne men megan ville att jag ska utbilda henne nu sa jag tog over forra veckan. Luke: en enorm 4 aring. Han ar runt 187. Megan kopte honom I januari och jag har ridit honom och utbildat honom sedan dess. Han hoppade forsta gangen forra veckan vilket han tycker ar jatte skojj.Betoning pa jatte. Man kanner sig ratt liten dar uppe ibland haha. Henry: en 6 aring som jag rider och utbildar och megan tavlar. Twix : ett 5 arigt sto som jag ridit in och utbildat, hon har haft nagra manader vila sa jag har précis borjat ta henne tillbaka in I jobb nu. Sedan om jag har tid kommer det en till breaker nasta manad for mig och sa rider jag ofta dicko for megan for hon har inte tid for honom alltid om hon maste borja med sina traningar.
 
Och om 2 manader ungefar ar jag pavag hemat till sverige for enbart nagra veckor (forhoppnignsvis) igen. Hor av er alla som vill hitta pa bus!
 

japp det vart vall allt for nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback