Sverige
2015-06-28 I 17:47:12 I Allmänt

Den första delen utav våran tävlings säsong är nu över och de senaste två veckorna har jag varit hemma i Sverige på semester, och här kommer jag att befinna mig ytterligare en dryg vecka. Otroligt skönt med lite down time efter en lång säsong som har varit up and down minst sagt.
 
Mina hästar har tagit stora steg i deras utvecklings stege de gågna månaderna och jag är väldigt nöjd med dem. De 2 som gjorde sina första eva95 innan jul har varit kvar i denna nivå hela denna säsongen för att bilda själv förtroende hos dem och de börjar kännas redo för att gå upp till eva 105 snart. 

Min stjärnhäst har varit buddy denna säsongen som flyttade upp till eva95 första tävlingen och efter ytterligare tävling därefter på samma nivå flyttade han upp till eva105, på den troligtvis svåraste tävlingsplats att göra det på men han hade visat att han var redo för större uppgifter så det var bara att prova. Detta gjorde han med absolut stjärnglans. Kändes som att han aldrig gjort annat. Väldigt stolt över honom. Han ska nu alldles snart göra sin första enstjärniga. Han är verkligen en utav mina favoriter nu, han kanske inte har allt going for him men han försöker verkligen med hela sitt hjärta. Denna hästen blev bara inriden förra året och var väldigt nervös av sig. Han gör verkligen framsteg.
 
En annan som verkligen visat framfötterna har varit en utav mina 5 åringar som jag red in för ett år sedan som därefter hade ca 8 månader utan arbete eftersom jag inte hade tid för henne. Hon kom precis in i arbete efter nyår och var otroligt grön i alla vägar men hon gjorde en intro och var 4 efter dressyren, felfri banhoppning och felfri terräng men var säkert 30 sekunder över tiden. Lotsade henne bara runt banan och detta var bara 2 månader efter hon varit i arbete så konditionen var inte på topp haha. Men redan på nästa tävling fanns där lite mer gas pedal! På sin 3 tävling gick hon upp till eva95 också, en utmnaing för henne men som visade sig vara enkelt. Därefter har hon haft ytterliggare en tävling under bältet med ett utmärkt resultat.
 
Tyvärr hade jag en tråkig liten olycka där en unghäst missbedömde ett banhoppnings hinder och hon dök med sitt huvud först in i marken och lika så jag. Medvetslösenhet, hjärnskakning, lite stressfrakuterade revben och en öm nacke bidrog till att det inte blev mer tävlingar och inte heller så mycket mer ridning för mig de sista 1 och halv månad.
 
Men som tur var är allt bättre nu och jag ser fram emot den andra delen utav säsongen som är framför mig. Lite ändringar i min hästlista för 2 utav mina ska säljas, men jag har 3 st gråa 4 åringar, en hingst + 2 valacker som jag påbörjade deras utbilning förra året samt ett 4 årigt fux sto, som alla väntar på att jag ska ha mer tid på händerna för dem att komma ut och visa upp sig! Det ser jag fram emot!
 
Vi hörs snart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback