Isabelle Weber
2012-07-19 I 18:05:00 I Allmänt

Mitt namn är Isabelle Weber och det är mig ni kommer att följa i Australien i denna blogg.



Jag kommer ifrån Skåne och har under hela mitt liv ridit och varit häst intresserad. Intresset har växt för varje dag och nu är jag 100% fälttävlansryttare. Jag har med goda resultat ridit upp till enstjärnig fälttävlan. Jag har stora ambitioner och vill inom några år vara uppe i de högsta klasserna.

   

Under de senaste 5 åren har jag jobbat som ryttare på Stall Kuskahus på alla lov, samt en längre period från April-Augusti förra året. Det har gett mig stor erfarenhet av att rida alla sorters hästar och visa hästar för kunder. Jag är evigt tacksam åt Familjen Eriksson för all hjälp jag har fått genom alla mina år där, och det är definitivt inte sista gången jag kommer jobba där. Även för all hjälp vad gäller egna hästar och så.

     

Jag spenderade några veckor i England hos fälttävlansryttaren Anna Hilton förra hösten som var fyllda med mycket träning, bland annat på OS hästar, och även tävling. Jag är glad att jag fick chansen att starta en av Annas unghästar i en fälttävlan med över 50 starter och placera mig på en 4 plats totalt!

     

De två senaste åren har jag även varit uttagen till Öster Götalands fälttävlans satsning, trots jag är skåning. Samt varit en av 10 uttagna till ungdoms satsningen Future Eventers.



Och nu väntar ett år i Australien hos en av världens bästa fälttävlansryttare - Megan Jones! Ett år fyllt med träning, träning & tävling och massor med erfarenhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback