Forra helgens tavlingar
2014-05-22 I 13:53:00 I Allmänt

 
 
 
 
Hej igen allihopa!
 
Har précis fatt internetet tillbaka efter nagra dagar utan sa nu kan jag ju uppdatera er om det senaste.
 
Forra torsdagen packade tjejerna lastbilen hela dagen I stort sett, och jag red mina hastar och sedan klippte jag 2 av megans och min. Ar sa glad att vintern ar pa vag nu och jag kan klippa massa hastar, Normalt sett sa ar det groomen som gor det men jag alskar att klippa sa jag brukar rida klart mina hastar pa formiddagen och sen spendera eftermiddagen at att klippa dem. Var groom ar bara glad over att jag tycker om det haha!

Aja, klockan 8 pa kvallen lastade jag och elli hastarna, vi tog 5 stycken med oss denna gangen sa det var skont att inte ha sa manga med. Jag hade bara med Wallace sa det blev en lugn helg.Tavlingen var local sa det var bara 4 - 5 timmars resa dit. Som vanligt sa sov jag och elli hela vagen dit efter vi stannat for mat.
 
Anlande till tavlingsplatsen vid 2 tiden pa natten sa det var bara ta av hastarna snabbt, jag lindade allihopa innan vi lamnade sa stack bara in dem I deras stall med varsitt honat, vattenhink och la pa ett till tacke pa dem. Vi hade tur med vadret hela helgen, aven om det ar vinter sa var det varmt nog att kunna sitta ute I tshirt pa kvallarna och grilla och vara social.
 
Inte manga timmars somn innan det var dags att borja med hastarna, efter ca 3 timmars somn sa gick jag och elli upp och fodrade hastarna och gav dem equissage och snabbt ut med dem 2 och 2 for en liten benstrackare. Varan groom ar tyvarr inte har de kommande 2 veckorna sa jag och elli fick hjalpa megan med sina hastar sa hon fick dem gjorda innan hon borjade undervisa sina elever runt lunchtid. Sa hon red sina och darefter badade vi dem, och trimma upp och knoppade. Jag longerade henry lite snabbt ocksa nar jag hade lite ledig tid. Nar dem alla var klara for morgondagen hade vi en timme eller tva slappetid innan jag red ett dressyr pass pa Wallace for Megan. Han kandes otroligt bra. Han har haft det valdigt svart for att vara I en hogre form och brukade ofta bli mycket bock och bus sa fort han var tvungen att gora det men nu ar det sa mycket battre! oj vad allt detta job med honom har betalat av sig. Fran en helt galen hast till en sa flash ! Alskar verkligen den hasten. Inte mycket kan beskriva det.
 
Senare pa kvallen hade james lagat mat sa vi kollade film och kakade kvallsmat medans megan gjorde upp timeplan for dressage day. Darefter blev det en night check for hastarna och sen gick vi och la oss.
 
Nasta morgon blev det ju sovmorgon vi startade inte forrens kl 6. Jag hjalpte megan med hennes hastar forst for mitt test var inte forrens kl 2 pa eftermiddagen. Sa satte pa deras make up och knoppade deras pannluggar och satte I fake svansarna sa dem var very pretty! Megan tavlar en utav hastarna jag utbildar,  hon blir betalad for att tavla den av hans agare och jag utbildar honom sa megan far lita pa mitt arbete nar hon kommer till tavlingarna att det funkar. Han var super, och lag 2:a pa 74 procent nar dagen var slut. Han brukade vara helt galen och inte fa over 60 sa det ar kul att han har andrats sa mycket! Megan ar valdigt glad for det arbete jag gor med honom.
 
Jag red wally forst ett pass vid 12 tiden sedan hade han ungefar en timme av innan jag red fram honom en halvtimme innan mitt test. Han gjorde ett ganska bra test, men med plats for mycket forbattning. Mycket mycket battre form och hogre men kandes inte lika bra flow som vanligt men sa blir det ju I borjan nar man andrar pa nagonting sa jag var ganska nojd med honom. james filmade det till mig sa megan kunde se sedan och hon var valdigt nojd med det. Gav oss 69% sa var ratt nojd med det.
 
 
 
Terrangen var pa en annan plats sa akte dit senare for att ga banan. Megan och elli hade redan akt for att ga deras bana. Jag fixade klart hastarna och vantade pa att 3 utav megans yngre elever skulle bli klara med deras hastar for megan ville att jag skulle ga banan med dem och hjalpa dem. Sa vi akte dit senare och gjorde det. Ganska tuff bana med manga skinnies och bra test med 3 olika vattenhinder och mkt spooky.
Darefter akte vi tillbaka och jag och elli tog hastarna for en liten walk och sen gav dem deras natt mat précis innan megan ringde och sa att vi skulle komma over och ata middag sa de blev grillat och lite allt mojligt och snack ute I solstolarna. Mys!
 
Xc dagen var valdigt lugn vilket ar konstigt med 11 starter all in all tror jag. Wally hoppade banhoppning forst, hade tyvarr 2 ner. Forsta var han bara nonchalant pa och lyfte inte benen sen efter det var han very careful, sen till the double sa blev han radd for nagot I hornet nar jag vande upp sa normalt sett skulle det vara forstort da han blir valdigt latt distraherad och radd men han har verkligen vaxt upp och jag gav han en rejal smack och han blev valdigt okoncterada pa a hindret da men han hoppade I alla fall och efter det var han helt super! Var anda nojd med honom.
Hade XC pa eftermiddagen runt 3 tiden och ja vad kan jag saga, han gav mig basta rundan nagonsin! Sadant flyt, det var bara point and shoot! Sa confident. Ja jag var verkligen verkligen glad. Jag visste att han har det I sig!!! han kommer bli sa jakla bra.
 
Slutade runt 10 av 45 starter, trist med 2 ner annars hade han varit top tre men sa ar livet. Det ar en unghast sa placeringarna spelar ingen roll just nu, nu ar det bara rutin och bra ritter som utbildar honom som galler!
 
Darefter varmde jag upp en hast for megan och efter prisutdelningen dar megan var 1 och 3a I enstjarnigt lastade vi hastarna och begav oss hemat. Kunde inte sova mycket haha. Var hemma redan klockan 10 pa kvallen!! SA SKONT. Sa jag passade pa att packa ur lastbilen under tiden som elli och enya tog ut hastarna I hagarna. Skont nar det ar gjort direct. Sa det var den helgen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback