Back in buisness
2013-03-25 I 06:15:01 I Allmänt

Hey there!
 
Ja jag kan vall inte pasta att jag ar en valdigt bra person pa att uppdatera min blogg men var nojda for nu kommer det ett nytt inlagg.
 
Sen sist sa har mina foraldrar varit har, det var valdigt kul att se dem igen, det var ju mer an ett halvarsedan!! Jag fick en vecka ledigt nar dem kom over sa vi kunde gora saker och det var mycket trevligt. Stackarna fick ju sen aka hem till kalla Sverige igen ;) Jag ar helt okej med att stanna kvar har i varmen haha.
 
De fick se min fina lilla hast ocksa som jag hoppas att dem gillade. Hon ar en speciell liten dam, jag ar helt fortjust i henne. Hon arbetar sig sakert upp mot samma plats hos mig som Chino hade, eller fortfarande har. Da ar man allt speciell!
 
Har varit ivag pa tva tavlingar. Den forsta i Victor Harbour. Dit tog jag Dot & Possum. Dot ar en 4 aring som jag har utbildat. Mycket mycket speciell hast, i stort sett omojligt att forutse nagoting med den hasten, men sa rolig att rida! Sa cool. Sa det var hennes forsta tavling, hon var valdigt duktig. 60 procent dressyr och clear i terrangen, hon stannade och kollade pa upphoppet lite och hoppade upp sedan, hon ar inte det storsta fanet av banker. Sen var hon lite freaky i SJ for det var massa vita talt runtom hela banan och hon kunde inte fokusera pa nagonting annat an detta men runt kom hon haha!
Red min forsta tavling pa Possum med klart godkant resultat! 64% dressyr, vilket dock ar valdigt daligt for henne men det blaste och staket runt om blaste ner sa hon blev ganska spand. Hon har sa galet mycket energi sa jag vet inte vad jag ska gora med det ibland. Sa innan min dressyr red jag henne forst en timme dressyr nar vi kom dit vid 8 tiden, sedan vilade hon en timme, sen longerad i 20 minuter, sadla upp och rida fram i 30 minuter och sen dressyrtestet och hon ar anda yaay jippie. haha. Hon levererade en clear XC inom tiden vilket alltid ar lika enkelt for henne och darefter 1 ner i banhoppningen sa slutade som 8a av 37 starter sa ok for forsta tavlingen tillsammans.
 
Darefter var det tavling forra helgen och jag red Clyde, Dot & Possum. Skulle ridit Tyson ocksa men han blev sald dagen innan tavligen sa det behovde jag inte gora.
Super hastar, wow sa fina! Clyde ledare i sin klass utav 39, Poss Poss 2:a efter dressyr och xc men fick lite brattom i slutet pa SJ sa rail down och ner till 6e plats utav 34.
Dot ville inte hoppa ner for banken denna gangen haha men tillslut kom hon runt ocksa.

Nasta tavling ar om 2 veckor jag ska ha 3 hastar med mig. Bossen ska o rida en trestjarnig kval tavling i Melbs samma helg och jag ska till kirkcaulddy park sa nu ska james lara mig att kora transport med 3 hastar pa vanster sida. Laskigt varre haha.
 
Jag har ocksa en egen hastskootare nu vilket ar valdigt handigt och praktiskt!
 
Forra veckan som gick var vi i reynella och xc skolade lite hastar, possum var en stjarna. Planen for henne ar att ga den enstjarniga i sydney och sen melbourne i slutet pa april. Yay sa kul. Alskar detta livet.
 
Igar sa akte vi till onkaparinga pa nagon ponnyklubb xc training day. Aldrig sett innan men gud sa smart, vi borde ha mer sant i sverige. De hade flaggat och markt ut terrangbanor sa dar fanns 4 st olika banor att rida 50 cm, 60 cm, 70 cm, 80 cm och 85 cm. Sen betalar man bara 30 dollar per hast och sa far man vara dar och rida och trana i 2 timmar. Helt super for unghastar att kunna trana i mer tavlingsriktad form. Dot som har varit absolut livradd for flaggorna pa hindrena var det suverant for! Nej verkligen nagonting sverige borde ta och gora!
 
Nej nu har jag inte mycket mer att saga for denna gangen, sa over and out!
 
Izzy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback