winnes don't wait for chances, they take them!
2012-09-08 I 13:13:28 I Allmänt

Life flyter på här ner! Känns s att jag allltid bott här! Att man kör på vnster sida av vägen känns nu mera som en självklarhet. Såg någon som hade lagt ut en bild på facebook taget från bilen tidigare i veckan, första tanken var; Är du helt dum i huvudet eller? Vill du bli på körd och dö, innan jag insåg att det är jag som börjar vänja mig vid "fel sida" av vägen. 
 
Engelskan är 100% flytande och det känns mer naturligt ä att prata svenska. Det är illa när man får börja täka ordenligt och ändå inte kommer på vad vissa ord är på svenska. De flesta meningar låter faktiskt mcket mer rimligt i engelska. Känns svårt att helt plötsligt byta till att prata svenska när någon ringer på skype.
 
Ja älskar helt enkelt att vara här nere. Har en helt otroligt bra kompis jag bor med och jobbar här nere, från tyskland. Vi har funnit varandra bra och har alltid lika roligt tillsammans. 
 
Ridningen går super och hästarna är underbara. Megan har kommit hem från England nu, rättare sagt igår kväll, men hon är iväg idag och imorgon och håller i en clinic så vi får inte trffa henne förrens måndag. Så det blir spännande! OCh nu börjar det närma sig fälttävlansässongen och terrängträningarna sätter snart igång, åh vad jag ser frametmot detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback