okeey
2012-09-14 I 14:33:45 I Allmänt

!Tänkte skriva ett snabbt inlägg men sen måste jag verkligen sova. Steg upp 05:00 imorse för att börja jobba 05:30. Finished at 6:30 i eftermiddags haha. Men har haft 2 st helt otroliga dagar.
 
Just nu pågår The Royal Adelaide Show, Det är hästtävlingar med typ tuuuusen andra saker runt omkring på stället. Skulle uppskatta stället som falsterbo x8 eller liseberg x5, alltså det är helt enormt. Aldrig varit så vilse haha. 
 
Vi hade hästar till hovslagartävlingen så jag och nathalie har varit med och transporterat dit dem med vår otroligt sköna snubbe troy och sen har vi fått lov att stanna kvar där hela dagen och bara ha kul. 

Där finns allting - World Cup hoppning, hacking competition, team chasing, dressyr, pig racing, pig diving, ett enormt ställe med bara berg o dalbanor och karuseller och olika ställen där man kan vinna gosedjur genom olika skjutsaker och ja helt otroligt. Det går verkligen inte att fatta om man inte sett det.. Barer, spökhus, shopping, bil försäljning, försäljning av hund valpar, kängrusar, koalor, wallabes, ja asså det där är bara hälften av allt. Stället svämmar över av godis, fairy floss, popcorn, showbags, lollipops och ja you name it.
 
Troy gav oss även varsitt VIP card så vi har suttit i VIP loungen och druckit champagne och kollat på hästar, gått wild and crazy bland åk attraktionerna och retat hovslagarna haha. Har haft det så fruktansvärt kul, och för detta har jag fått betalt. Inte illa. Är så glad att jag och min tyska Nathalie är så bra vänner, haha vi är oskiljaktiga haha
 
Hade sedan världens roligaste åktur hem i lastbilen med troy och natha. Vi har nog aldrig någonsin i vårt liv skrattat så mycket. haha åh vad jag älskar mitt liv. 

Vi har även blivit tillsagda att vi har otroligt bra engelska och man kan tro att det är vårt första språk. Och jus det där med språket har många aussies svårt att f örstå.. haha a,sså så sjukt bara :
- Du är från Sverige eller hur?
- Japp
- Aha, är engelska ert första språk där?
- haha nej svenska
- åh coolt så du kan prata svenska?
- em ja eftersom det är mitt språk..
- Så du pratar flytande svenska???
- ... eh.. ja.. 
- Wow, så du pratar inte ens engelska med dina föräldrar? 
 
Asså seriöst, har fått dessa frågor x antal gånger från olika personer. om jag kommer från sverige och säger att mitt språk är svenska, är det inte självklart att jag pratar svenska då och dessutom gör det flytande och med mina föräldrar?? 


och sist men inte minst, har ni aldrig kollat på en hacking competition så måste ni göra det . asså de är the most silly thing ever. hahahah. Jag o natha skrattade ihjäl oss typ. Vi fatta verkligen nada av det men som troy så fint förklarade: de är ett antal bitchar med pengar som älskar att snacka skit och som ska visa upp finast häst typ hahaha.. asså de ser ut som geeks från 1950 talet typ. Med gula ridbyxor, ful ridhjälm, kandar som de sågar hästen med typ, kan knappt rida och stutsar omkring där på en gräsplätt för en dommare i kjol, klackar och konstig hatt.. Det dem ska göra är typ att trava skritta o galoppera runt fyrkanten och byta varv. YEEY. de finns inga bokstäverutan de är bara mitt på en gräsplätt typ. Under tiden står de resterande 10 från klassen med sina hästar i kanten på gräsplätten och kollar på. OMG sooo stupid hahaha... Och.. man måste vara 18 år för att få använda ridstövlar, annars är man för ung och okvalificerad. Asså herregyd säger jag bara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback