Onsdaag
2012-08-22 I 14:41:24 I Allmänt

Dagarna går verkligen fort. Herregud. Tiden bara försvinner haha!
Började dagen med att hämta in Wallace, mitt hjärta efter Freckles. Han är hingst, 6 år och otroligt vacker. Biff, fux med 2 vita strumpor och bläs. Så jäkla snygg och han vet om det. Han är lite speciell, väldigt snäll men en "rearer". Vilket menas med att han står väldigt mycket på sina bakben. Han har aldrig med avsikt att röra en utan han backar alltid tillbaka när han gör det men han går upp så jäkla högt.. När Neresse tog in honom första gången sen Megan åkte, typ i söndags tror jag det var, ställde ha sig upp och drog grimskaftet ur händerna på henne för han är proffs på att lägga över vänster benet.. Lös hingst, NOT GOOD haha! Slutade lyckligt dock. Men han var väldigt snäll när jag hämtade in honom idag iaf, pratade lite när vi gick förbi Zink & Stout bara men annars duktig polle :D Höll honom sedan när Lucas skodde honom, han försökte jävlas rätt bra med sina bakben men tog inte allt för lång tid innan han var klart :)
Megan & Wallace.                                                                  När jag lämnat Wallis i hagen igen hade Nathalie sadlat upp Cooch & Festy så vi red bort & backtränade dem någon timme :) Därefter red jag ett dressyrpass på Freckles. Jobbade väldigt länge med övergångarna från skritt - trav. Han vill gärna springa iväg lite precis i vergången och sänker ryggen men i slutet var han klockren! Kul! Man glömmer så lätt att han bara är 4, snart 5.
Därefter tog vi lunch och efter lunchen tog jag in Friday och jobbade honom. Det är mycket kondition nu eftersom det är vinter/vår och på väg mot tävlingsäsongen.Dem har ju haft lite vila sen Megan åkte till London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback