4 veckor!
2012-08-29 I 14:57:22 I Allmänt

Idag är det 4 veckor sedan jag satte mig på flyget mot Australien och min resa påbörjades. Kan säga nu att jag är så otoligt glad att jag tog chansen när jag fick den!  När alla sa åk till England & inte Australien så valde jag att följa min egen vilja och det är därför jag nu står häst på andra sidan jorden, lyckligre och gladare än någonsin! Inte ens när jag satt på flygen kände jag mig nervös inför det här, utan bara förväntansfull och så glad! 
Kan verkligen inte förstå att det redan gått en månad. Känns både som att jag alltid bott här och gjort det här, men också som att det var igår jag åkte hemifrån. Tiden går så snabbt här. Hallå, sakta ner lite jag vill ju leva föralltid på det här viset och känna den här glädjen. Språket går flytande och det känns mer flytande att prata engelska än svenska. Typ när man är på Skype känns det så kontsigt att helt plötsligt  börja prata på svenska. Det låter inte rätt i hjärnan. Ord som alltid varit självklara dosent make sense mer utan låter bättre på engelska. Ganska konstigt känsla kan jag lova.

Framförallt har det här gjort mig ännu säkrare på att detta är vad jag verkligen vill göra. En dag ska jag vara där uppe i de 4 stjärniga klasserna och en dag ska jag vara på OS teamet. Jag kan, vill och jag ska göra detta. Det är absolut allt jag vill och jag är beredd att lägga ner all min tid på det, jag vill inget hellre än att lyckas. Allt jag vill men även allt jag kan. Tacksam jag är för att ha chansen för att kunna göra det här. Och tack alla som stöttar mig i alla väder.

Och så finns det ju den där lilla stjärnan, som bevisar för mig varje dag hur mycket han har att komma med. En entusiasm och en energi som jag älskar att arbeta med. Som förgyller dagen lite extra, som efter 4 veckor blir så glad när jag kommer ut på morgonen och pratar glatt på. Som har en personlighet av guld och som alltid försöker i alla lägen. Som redan har kommit mig så när ainpå hjärtat och som känns som en, om möjligt, bättre verision av min fina Cappuccino. Trodde aldrig att jag skulle säga just det, men han har någonting helt enkelt som det inte riktigt går att sätta fingret på, något jag tror är möjligt att ta långt på vägen. Min lilla Freckles, finast 4 åringen någonsin!


Kommentarer
farmor
2012-09-03 @ 12:06:19

Vem var det som rekommenderade Australien om inte din gamla farmor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback